کد مطلب: 140170
دانا گزارش مي‌دهد؛
يک بام و دو هواي رسانه هاي اصلاح طلب در قبال دولت يازدهم/ عبور از روحاني با استفاده از عنوان هاي "رحم‌اجاره‌اي","عذرخواهي دولت" و... در رسانه هاي زنجيره‌اي
تاریخ انتشار : 1395/03/29
نمایش : 905
يک بام و دوهواي رسانه‌هاي اصلاح‌طلب در برخورد با عملکرد دولت‌مردان دولت يازدهم به وضوح قابل مشاهد است، بدين صورت که هرگاه عملکرد دولت به زعم آنان مثبت باشد، مثل برجام دولت را متعلق به خود مي‌دانند و هرگاه عملکرد دولت يازدهم در نزد مردم منفي تلقي مي‌شود، اصلاح‌طلبان از دولت يازدهم برائت مي‌جويند.












 

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ دريافت حقوق‌هاي نجومي برخي مديران دردولت يازدهم، چند وقتي است که نقل محافل شده و يکي از اولين فيش‌هاي حقوقي که در چند ماه اخير خبر ساز شد، انتشار فيش حقوقي مديران بيمه مرکزي بود که در پي آن محمد ابراهيم امين رئيس بيمه مرکزي از سمت خود استعفا داد.

اما پس از انتشار چند فيش حقوقي از مديران مراکز مختلف دولتي و نيمه دولتي، در هفته گذشته اسنادي منتشر شد که حکايت از آن داشت که مدير عامل و برخي از اعضاي هيئت مديره بانک رفاه طول شش ماهه دوم سال گذشته حقوق‌هايي بالغ بر 520 ميليون تومان دريافت کرده‌اند.

 

با انتشار اين خبر موج جديدي از واکنش‌هاي مردم و مسئولان نسبت به دريافت حقوق‌هاي نجومي توسط برخي از مديران شرکت‌هاي دولتي و نيمه دولتي آغاز شد و کار را به دستور روساي سه قوه کشور براي رسيدگي و بررسي موضوع حقوق‌هاي نجومي کشاند.

 

پس از دستور حسن روحاني به معاون اول رياست جمهوري در خصوص انجام اقدامات قاطع در زمينه حقوق‌هاي نجومي، محمد باقر نوبخت سخنگوي دولت از مردم بابت حقوق‌هاي نجومي برخي مديران در دولت تدبير و اميد عذرخواهي کرد و گفت: با اصلاح قانون، اجازه اينگونه سوء استفاده‌ها را در آينده نخواهيم داد

.

اما نکته‌اي که در اين ميان حائز اهميت است، يک بام و دوهواي رسانه‌هاي اصلاح‌طلب در برخورد با عملکرد دولت‌مردان دولت يازدهم است، بدين صورت که هرگاه عملکرد دولت به زعم آنان مثبت باشد، مثل "برجام" دولت را متعلق به خود مي‌دانند و هرگاه عملکرد دولت يازدهم در نزد مردم منفي تلقي مي‌شود، اصلاح‌طلبان از دولت يازدهم برائت مي‌جويند و دولت حسن روحاني را رحم اجاره‌اي خود مي‌خوانند و با تيترهايي نظير "هفتمين عذرخواهي دولت يازدهم"، "عذرخواهي نوبخت!" و ... به سراغ دولتي‌ها مي‌روند.

 

 

 

 

در اين بين رسانه‌اي هم که مي‌خواهد همچنان به دولت يازدهم وفادار باشد، با استفاده از عنوان " عذرخواهي نوبخت به جاي احمدي‌نژاد" تقصيرها را برگردن دولت قبل مي‌اندازد.

 

 

 

مدير مسئول روزنامه آفتاب يزد هم در مطلبي با عنوان «امان از اين تيم اطلاع‌رساني» نوشت: اگر سخنگوي دولت ۱۰ بار ديگر هم عذرخواهي کند اتفاق خاصي نمي افتد.

 

 

بحران هاي چندگانه عامل سياست يک بام و دوهواي رسانه هاي اصلاح طلب

در همين خصوص اما رضا سراج کارشناس مسائل سياسي در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ با اشاره به سياست‌ يک و بام و دوهواي رسانه‌هاي اصلاح‌طلب در حمايت و طرد دولت روحاني گفت: اصلاح‌طلبان دچار بحران‌هاي متعددي شده‌اند که اين بحران‌ها جريان اصلاحات را در شرايط سختي قرار داده و اين رفتار‌هايي که ما امروز از جريان اصلاحات مشاهده مي‌کنيم حاصل بحران‌هاي عميقي است که اين جريان در آن قرار گرفته است.

وي افزود: اصلاح‌طلبان امروز با بحران اعتماد عمومي رو‌به‌رو هستند، چرا که مردم عدم صداقت و تدبير جريان اصلاحات را ديده‌اند به ويژه در جريان انتخابات سال 88.

کارشناس مسائل سياسي با بيان اينکه اصلاح‌طلبان دچار بحران اعتبار داخلي هستند عنوان کرد: جريان اصلاحات در سال 88 دروغ بزرگي را تحويل مردم داد و خسارت‌هاي بسياري را به کشور وارد کرد و عامل وضع تحريم‌هاي ظالمانه عليه کشور شد.

سراج با اشاره به اينکه سومين بحران جريان اصلاحات، بحران عدم اعتناي خارجي است اظهار داشت: آمريکايي‌ها در سال 88 حمايت گسترده‌اي را از جريان اصلاحات انجام دادند اما پروژه‌ي انقلاب رنگي اين جريان در داخل کشور با شکست مواجه شد و شکست‌هاي پي‌درپي اين جريان در انتخابات‌هاي بعد از سال 88 اعتبار اين جريان را نزد دولت‌هاي غربي و خارجي از بين برده است.

وي با بيان اينکه بحران هويت ديني، معرفتي و انسجام و يک‌پارچگي مشکلات ديگري است که جريان اصلاحات با آن دست‌وپنجه نرم مي‌کند ادامه داد: جريان اصلاح‌طلبي پس از انتخابات 92 پشت دولت روحاني پنهان شدند و از طرفي سعي کردند پيروزي روحاني در انتخابات 92 را به نفع خودشان مصادره کنند.

بيش از 150 وعده اقتصادي که هيچکدام عملي نشد

کارشناس مسائل سياسي با بيان اينکه اصلاح‌طلبان با عبارت "رحم اجاره‌اي" دولت يازدهم را تحقير کردند و زياده‌خواهي‌هاي خودشان را به روحاني تحميل کردند گفت: امروز که روحاني نتوانسته هيچ‌کدام از وعده‌هاي اقتصادي خودش را عملي کند، اصلاح‌طلبان دولت را تهديد مي‌کنند و زمزمه‌هاي عبور از روحاني را مطرح مي‌کنند.

سراج با اشاره به اينکه روحاني بيش از 150 وعده اقتصادي داشت که هيچ‌کدام عملي نشده است عنوان کرد: سال 95، سال تعيين کننده‌اي است و شرايط روحاني در انتخابات 96 در سال جاري رقم مي‌خورد.

وي با بيان اينکه دولت روحاني نمي‌تواند تا پايان سال به وعده‌هاي خود را عملي کند اظهار داشت: به نظر مي‌رسد که هم مردم اقبالي براي سال 96 به روحاني نخواهند داشت و هم جريان‌هاي حامي وي از او حمايت نخواهند کرد، چرا که با حمايت از روحاني بر روي تيم بازنده شرط بندي کرده‌اند.

کارشناس مسائل سياسي با اشاره به نگاه منعفت‌طلبانه جريان اصلاحات به دولت روحاني گفت: ما در چند وقت آينده دو موضوع کلي در پيش خواهيم داشت که اولين آن پررنگ شدن و تشديد پروژه‌ي عبور از روحاني است و دومين موضوع هم تقويت روند پساروحاني در جامعه و در اذهان بازگيران حامي دولت آقاي روحاني خواهد بود.

 

حال بايد ديد که بالاخره اصلاح طلبان روحاني را از خودشان و خودشان را از روحاني مي دانند يا اينکه براي انتخابات سال 96 برنامه ي ديگري دارند و پروژه ي عبور از روحاني را که اين روزها زمزمه هاي آن به گوش مي رسد و بزرگان جريان اصلاحات بارها دولتي ها را تهديد به يک دوره اي بودن کرده اند اجرايي مي کنند.

 

انتهاي پيام/نج

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg